Dijital Yetenekler ve Web 2.0 Keşfi
Dijital Yetenekler ve Web 2.0 Keşfi
Bu projede, öğrenciler Web 2.0 araçlarını kullanarak dijital dünyada içerik üretme, işbirliği yapma ve paylaşma becerilerini geliştirecekler. Canva, Kahoot!, Padlet, Animoto ve Quizlet gibi araçlarla dijital tasarımlar, eğitsel oyunlar, videolar ve interaktif materyaller hazırlayacaklar. Ayrıca, güvenli teknoloji kullanımı, dijital medya okuryazarlığı ve internet güvenliği konusunda bilinçlenerek sorumlu dijital vatandaşlık becerileri kazanacaklardır. Proje sonunda öğrenciler, işbirlikçi çalışmalarda yaratıcılıklarını sergileyerek dijital projeler üretecek ve sunacaklardır.
Proje Bilgileri
Üyeler:
9
Üyelik:
Türkiye(6), Croatia(3)
Yaş aralığı:
10
-
14
Ders konuları:
Sanat
Çapraz müfredat
Tasarım ve Teknoloji
Çevre Eğitimi
Etik
Coğrafya
Bilişim / BİT
Dil ve Edebiyat
Medya Eğitimi
Doğa Bilimleri
Teknoloji
Mesleki öğretmenlik konuları:
Görsel-işitsel medya / fotoğrafçılık
Grafik Tasarım
BT
Temel yeterlilikler:
Dijital
Girişimcilik
Okuryazarlık
Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme
Amaçlar
Bu projede, öğrenciler Web 2.0 araçlarını kullanarak dijital içerik oluşturma, güvenli internet kullanımı ve işbirliği becerilerini geliştireceklerdir. Canva, Kahoot!, Animoto gibi araçlarla yaratıcı projeler üretip, takım çalışması yaparak problem çözme yeteneklerini güçlendirecekler. Ayrıca, dijital güvenlik konusunda bilinçlenerek sorumlu internet kullanıcısı olmayı öğreneceklerdir. Proje sonunda, öğrenciler yaratıcılık ve girişimcilik becerilerini dijital dünyada sergileme fırsatı bulacaklardır.
Beklenen Sonuçlar
Proje sonunda, öğrencilerin dijital içeriklerini sergileyebileceği üyelere açık bir TwinSpace oluşturulacaktır. Bu süreçte, öğrenciler Web 2.0 araçlarını etkin bir şekilde kullanarak dijital içerik üretme ve güvenli internet kullanımı becerilerini geliştirecekler. Farklı ülkelerden öğrenciler zaman zaman karma gruplar halinde çalışarak takım çalışması ve iletişim yeteneklerini güçlendireceklerdir. Ayrıca, dijital güvenlik ve etik konularında bilgi sahibi olmayı öğrenecekler. Proje sonucunda, öğrenciler dijital afişler, videolar ve oyunlardan oluşan bir dijital müze hazırlayacaklar ve katılım sağladıkları okulun web site, sosyal medya hesaplarından yaygınlaştırma çalışmaları yapacaklardır.